دبير جامعه اسلامي دانشجويان دانشگاه لرستان: بازكردن پاي شركت هاي خارجي به كشور بر خلاف اقتصاد مقاومتي است

۱۰ بازديد

 

بازكردن پاي شركت هاي خارجي به كشور بر خلاف اقتصاد مقاومتي است

 

دبير جامعه اسلامي دانشجويان دانشگاه لرستان گفت: در چندماه اخير شركت هاي خارجي در كشور حضور پررنگي داشته اند كه اين امر بر خلاف اقتصاد مقاومتي است.

به گزارش سفيرافلاك، به نقل از خبرآزاد، محمد قبادي مهر دبير جامعه اسلامي دانشجويان دانشگاه لرستان، گفت: مقابله با نفوذ اقتصادي همان اقتصاد مقاومتي است؛ با اين حال در چندماه اخير شركت هاي خارجي در كشور حضور پررنگي داشته اند و بسياري از شركت هاي داخلي براي ادامه فعاليت خود به آن ها وابستگي دارند كه اين امر با اقتصاد مقاومتي همخواني ندارد.

وي افزود: چنانچه اين شركت ها بنا به دلايلي بخواهند به خصومت خود ادامه دهند، مي توانند شركت هاي خود را تعطيل و كشور را با مشكلاتي روبرو كنند و اين بر خلاف اقتصاد مقاومتي است كه فضا را براي آن ها باز بگذاريم تا در كشور نفوذ اقتصادي داشته باشند.

دبير جامعه اسلامي دانشجويان دانشگاه لرستان بيان كرد: امروز در شرايط پسابرجام مي بينيم كه تحريم ها بيشتر شده اند و بنا به اذعان برخي كارشناسان تحريم ها لغو نمي شود بلكه تنها شكل آن ها تغيير پيدا مي كند.

قبادي مهر گفت: حتي دولتمردان نيز در اين شرايط از بحران دم مي زنند و صحبت هاي آن ها در قبال تحريم ها لغزنده هست كه اين امر نشان مي دهد، آن ها نيز به بدبيني و عدم اعتماد به طرف مقابل كه رهبر معظم انقلاب تاكيد مي كردند، پي برده اند.

وي با اشاره به اينكه پس از پيروزي انقلاب اسلامي، دشمن از راه هاي مختلف براي براندازي نظام  وارد شد، افزود: دشمن در ابتدا از طريق سياسي ورود پيدا كرد كه مي توان به ماجراي بني صدر و نفوذ وي در كشوراشاره كرد و سپس در سال هاي بعد با راه اندازي جنگ تحميلي كه در واقع هجمه غرب عليه ايران بود و با نام رژيم بعثي عراق صورت گرفت، سعي كرد تا از طريق دفاعي عليه كشور هجمه ايجاد كند.

دبير جامعه اسلامي دانشجويان دانشگاه لرستان ادامه داد: دشمن در دهه 70 ، بحث نفوذ فرهنگي را در پيش گرفت كه تاكيد انقلاب بر جنگ نرم به اين موضوع اشاره داشت كه اين يك مسئله ايدئولوژيكي و فرهنگي بود و در سال هاي اخير نيز تحريم هاي اقتصادي، ابزار دشمن براي فشار بر روي كشورمان بوده است.

قبادي با بيان اينكه رهبر انقلاب چندين سال است كه بر روي اقتصاد مقاومتي تاكيد دارند، تصريح كرد: اقتصاد مقاومتي مانع نفوذ دشمن از لحاظ اقتصادي است و در صورت محقق شدن آن، تحريم هاي دشمن معناي كاغذپاره پيدا مي كند.

وي اظهار كرد: با توجه به اهميت اين موضع، انتظار مي رود كه اقتصاد مقاومتي در كشور عملي بشود، چرا كه خباثت هاي دشمن عليه جمهوري اسلامي ادامه خواهد داشت و از راه هاي مختلف ورود پيدا مي كند كه بايد اين راه ها را بست.

دبير جامعه اسلامي دانشجويان دانشگاه لرستان با اشاره به راهكارهاي عملي اقتصاد مقاومتي توسط رهبرانقلاب، گفت: مواردي كه رهبر انقلاب به آن اشاره كردند، راه هاي دقيق، علمي و مناسبي هستند كه دولت بايد آن ها را در اولويت خود قرار دهد.

قبادي مهر با بيان اينكه هرچند مردم در اقتصاد مقاومتي نقش بسزايي دارند، تاكيد كرد: از دولت به عنوان قوه مجريه انتظار بيشتري مي رود و اجرايي كردن اقتصاد مقاومتي متوجه دولت است.

وي با اشاره به اينكه اعضاي كميته اقتصاد مقاومتي نيز از بين مسئولين دولت انتخاب شده است، بيان كرد: بنابراين از دولت انتظارات بيشتري مي رود و بايد قوانيني كه مجلس نيز در راستاي اقتصاد مقاومتي تصويب كرده است را اجرا كند.

دبير جامعه اسلامي دانشجويان دانشگاه لرستان، خاطر نشان كرد: ساز و كارها براي اجرايي شدن اقتصاد مقاومتي در كشور وجود دارد و دولت بايد مصمم تر در اين راه ورود پيدا كند.

 انتهاي پيام/

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.